Startlaphoz Csatlakozz!

Az önkormányzat biztosítást kötne vállalataik vezetőire

A hirtelen távozó fővárosi cégvezetők is megkaphatnák prémiumjuttatásaikat

Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2014. június 30. hétfő, 12:15

A hirtelen távozó fővárosi cégvezetők is megkaphatnák prémiumjuttatásaikat a Fővárosi Közgyűlés mai ülésére készült előterjesztés szerint. Eddig ugyanis csak a „prémiumcélkitűzéssel érintett időszak” végén juthattak hozzá. Ha előbb távoztak, egy fillért sem láttak a jutalompénzből. Ezentúl viszont időarányosan megkaphatnák a jussukat. Vannak, akik szerint ezzel a közelgő államosítások által érintett cégvezetőket kárpótolnák – olvasható a Népszabadságban.

   Mindezt a BKK, illetve a BKV esetében azzal is megtoldanák, hogy a többi cégre vonatkozó előírástól eltérően esetükben nem lesz elvárás az ésszerű nyereség, ha az a forráshiány miatt teljesíthetetlen. Bagdy Gábor pénzügyi főpolgármester-helyettes arra is javaslatot tesz, hogy a fővárosi önkormányzat kössön felelősségbiztosítást a tulajdonában álló cégek vezetőire. Az idén márciusban hatályba lépett új polgári törvénykönyv ugyanis úgy rendelkezik, hogy bizonyos esetekben a gazdasági társaságok vezetői is felelősséggel tartoznak a cégnek okozott károkért.
 
   A kockázat mérséklése érdekében az önkormányzat maga kötne biztosítást vállalataik vezetőire. – Alapvetően az érintett társaság árbevétele határozza meg egy vezetői felelősségbiztosítás díját, de ezen túlmenően a működési terület és az ebből eredő kockázatok jelentősen befolyásolják a tarifákat – mondta lapunknak Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. alkusz üzletágának vezetője. Az biztos, hogy milliós nagyságrendű éves díjakról lehet szó – tette hozzá.
 
   A közgyűlés 126 napirendi pontja között számos régóta húzódó ügy szerepel. Így például a Rác fürdő beruházás lezárása, ami igen fontos lenne. Ha ugyanis a milliárdokért felújított fürdőt az idén sem tudják átadni a látogatóknak, akkor a fővárosnak vissza kell fizetnie a beruházásra kapott 693 millió forintos állami támogatást. Újra előkerült a BKV februárban visszadobott járműcsere terve. A korábbi 200 buszra vonatkozó lízing helyett most tartós bérletbe vennének 150 járművet, várhatóan 10 évre.
 
   A legjobb ajánlatot közbeszerzési eljáráson választanák ki. Az előterjesztő BKK hangsúlyozza, hogy a főváros közlekedési cége csak akkor tarthatja meg 34 százalékos részesedési arányát a fővárosi buszüzemeltetésben, ha lecserélik a legöregebb járműveket. Új buszok beszerzésére azonban nincs saját forrása sem a cégnek, sem a fővárosnak, ráadásul az önkormányzat sem a hitelfelvételhez, sem a lízinghez nem járult hozzá. Így egyedüli lehetőségként a tartós bérlet marad.
 
  A konstrukció nem új. Debrecen önkormányzata 2009-ben a Hajdú Volánnal való szerződésbontás után szerződött le az Inter-Tan-Ker Zrt. alapította Cívisbusz Konzorciummal, amelytől azóta is kölcsönzik a buszokat. Az együttműködést már a kezdetektől támadta a helyi ellenzék, utóbb a félelmeik beigazolódtak. A Debreceni Közlekedési Vállalat működési költségei nemhogy csökkentek volna az új konstrukcióban, inkább emelkedtek.
 
   A Hajdú Volántól a több százmilliós veszteség miatt váltak meg, míg az Inter-Tan-Ker által alapított Cívisbusszal való együttműködés nyomán már az első évben egymilliárd forintos veszteség keletkezett. Ez tavaly 2,3 milliárdra nőtt, melynek okát többen a buszkölcsönzésben vélték felfedezni. Az Inter-Tan-Ker Zrt. egyébként már a fővárosi buszközlekedésben is szerepet kapott. A debreceni autóbuszflottát üzemeltető cég idén március 1-jétől tizenöt szóló buszt adott tartós bérletbe a Budapesti Közlekedési Központnak, illetve a BKV-nak.
 
   A Volvo licenc alapján a székesfehérvári, egykori Alfa Busz által 2009-ben épített autóbuszok alacsony padlósak és klimatizáltak. A régi Ikarusok helyét vették át. A cég vélhetőleg elindul a tartós bérletre kiírandó pályázaton is. A BKK szerint a tartós bérlet kockázatmentes üzleti konstrukció, mivel csak a futott kilométerek után fizetnek, ami elszámolható költség, ráadásul a járművek karbantartása sem a fővárosi cégeket terheli.
 
M3: csak a rekonstrukció előkészítése is 1,8 milliárdba kerül
 
   Ha nem kap sürgősen további 1,2 milliárd forintot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az M3 metróvonal tervezésére, akkor az unió által e célra adott 635 millió forintos támogatása is elvész – derül ki a BKK Fővárosi Közgyűlés számára készített előterjesztéséből. A főváros közlekedésszervező cége ismételten felhívja a közgyűlés figyelmét, hogy a 17,3 kilométer hosszú, húszállomásos metróvonala naponta 520-540 ezer utast szállít, többet, mint az egész országos vasúti hálózat.
 
   Az 1970–1990 között épült vonalon átadása óta semmilyen jelentős felújítás nem történt, a rekonstrukció a működési és utasbiztonság „magas kockázatú veszélyeztetettsége” miatt nem halasztható tovább. Ezt egyébként többször jelezte a városvezetés a kormánynak. Az M3 metró teljes körű rekonstrukciójának, illetve az északi irányú meghosszabbításának uniós projektként való felterjesztését már 2011-ben kérte a fővárosi önkormányzat, de a beruházás első körben nem kapott kormányzati támogatást.
 
   Több mint egy évvel később Németh Lászlóné, akkori fejlesztési miniszter mégis átirányíttatott az előkészítésre 635 milliót a Közlekedés Operatív Program (Közop) pénzmaradványából. A BKK erre alapozva 2013 júliusában nyílt uniós közbeszerzési eljárást indított a megfelelő tervezőcég kiválasztására. Ebben állapotfelmérésre, a vonal meghosszabbítására vonatkozó tanulmányterv kidolgozására, valamint arra is ajánlatot kértek, hogy a járműcsere vagy -felújítás éri-e meg jobban.
 
  Ez utóbbihoz szorosan kapcsolódik a vonatbefolyásoló és biztosítórendszerek felújításának, cseréjének kérdése is. A beérkezett árak azonban többszörösen meghaladták a becsült költséget, így a pályázatot eredménytelenül zárták. Az ezt követően indított, hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásra a korábbi résztvevőket hívták meg, a cél a vállalási ár leszorítása volt. Ez részben sikerült, ám a legalacsonyabb ár – 1,8 milliárd forint – még mindig háromszorosa a rendelkezésre álló összegnek.
 
   Az 1,2 milliárdos hiányról idén áprilisban tájékoztatták Szalóki Flórián államtitkárt, ám egyelőre nem kaptak választ. Az idő azonban szorít: az ajánlattevők kötöttsége július 8-ig áll fenn, azt követően elállhatnak, árat emelhetnek. Újabb tender kiírására nincs idő, ha pedig nem kötnek szerződést, akkor a már elnyert 635 millió is elvész. A BKK ezért a fővárost kérte fel arra, hogy az általános tartalék terhére biztosítsa a hiányzó 1,2 milliárdot. (Szalai Anna)
 
Forrás: Népszabadság

Kedvencek közé   |    Add a Startlaphoz   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató
2012 Szakszervezetek.hu - A hirtelen távozó fővárosi cégvezetők is megkaphatnák prémiumjuttatásaikat.
Powered by Joomla 1.7 Templates
Mobil nézet | Normál nézet
számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában adatmentés, adat visszaállítás, adathelyreállítás, letörölt, formázott, particionált, pen drive, bit byte bájt kilobájt kilobyte megabájt megabyte gigabájt gigabyte terabájt terabyte terrabájt terrabyte lemez lemezek backup copy bad sector