Startlaphoz Csatlakozz!

Milyen szabályokat kell figyelembe venniük a munkáltatóknak?

Felmondás: tíz előírás munkaadóknak

Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2014. augusztus 12. kedd, 08:12

A munkáltató köteles mind rendes, mind rendkívüli felmondását indokolni. A munkáltatói felmondás indokolására csak olyan tények alkalmasak, amelyek a munkavállaló képességeivel, a munkaviszonnyal kapcsolatos magatartásával, illetve a munkáltató működésével összefüggnek. Abban az esetben, perre kerül a sor, akkor a munkáltató rendes felmondásában megjelölt okot nem bővítheti, és nem vonhatja vissza egyoldalúan. Milyen szabályokat kell még figyelembe venniük a munkáltatóknak? A Piac@Profit összefoglalta.
 
1. A munkáltató a munkavállaló munkaviszonyát rendes felmondással a rá vonatkozó nyugdíjkorhatár betöltését megelőző öt éven belül csak különösen indokolt esetben szüntetheti meg.
 
2. Amennyiben a munkáltató rendes felmondását a működésével összefüggő okra alapozza, úgy a munkáltatónak kell bebizonyítani, hogy a munkavállaló által végzett tevékenység miért vált szükségtelenné.
 
3. Ha viszonylag hosszabb ideig nem találnak olyan adatokat ami azt bizonyítaná, hogy a munkavállaló nem megfelelően végezte a munkáját, az elvárt eredmény hiányára alapított rendes felmondás nem jogszerű.
 
4. Ha a munkáltató felmondásában a munkavállaló fegyelmezetlenségére, a munkatársakkal való együttműködés hiányára, nem megfelelő munkateljesítményére, illetve arra hivatkozik, hogy a munkája nem felel meg az elvárásoknak, és ezek igazolást nyertek, ebben az esetben jogszerű a munkáltató rendes felmondása.
 
5. Ha a munkáltató az érintett munkavállalók munkakörében a rendes felmondással egyidejűleg alkalmazott új munkavállalót huzamos ideig foglalkoztat a létszámcsökkentéssel indokolt rendes felmondás a végrehajtott létszámcsökkentés ellenére jogellenes.
 
6. Fontos szabály, hogy a munkáltatói felmondásnál elsőként az vizsgálandó az érvényességével kapcsolatban, hogy az arra jogosulttól származik-e a felmondás.
 
7. Alapesetben a munkáltatói felmondáshoz szükséges, hogy a munkáltató a felmondást indokolja, amiben a konkrét tényeket, körülményeket, okokat kell megjelölni, amelyre a munkáltató a felmondást alapozta. Nem szükséges azonban a felmondási okokat részleteznie, hanem a körülményekhez képest elegendő lehet az ok összefoglaló megjelölése is. Ilyen lehet például, hogy az adott egység, ahol a munkavállaló dolgozott, felszámolásra kerül.
 
8. A munkáltató rendes felmondása esetén köteles a munkavállalót a munkavégzés alól felmenteni. Ennek a felmentési időnek a mértéke a felmondási idő fele. A töredéknapot egész napként kell figyelembe venni.
 
9. A munkavégzés alól a munkavállalót a kívánságának megfelelő időben és részletekben kell felmenteni legalább a felmentési idő felének megfelelő időtartamban.
 
10. A munkavállalót átlagkeresete illeti meg a felmentés időtartamára. Az átlagkereset nem illeti meg a munkavállalót arra az időre, amely alatt munkabérre egyébként sem lenne jogosult.
 
 
Forrás: Piac@Profit

Kedvencek közé   |    Add a Startlaphoz   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató
2012 Szakszervezetek.hu - Felmondás: tíz előírás munkaadóknak.
Powered by Joomla 1.7 Templates
Mobil nézet | Normál nézet
számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában adatmentés, adat visszaállítás, adathelyreállítás, letörölt, formázott, particionált, pen drive, bit byte bájt kilobájt kilobyte megabájt megabyte gigabájt gigabyte terabájt terabyte terrabájt terrabyte lemez lemezek backup copy bad sector