Startlaphoz Csatlakozz!

Erősödik az országos taxisrendelet elleni tiltakozás

Országos a felháborodás Orbánék terve miatt

Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2014. október 17. péntek, 12:03

 Óráról órára erősödik a most készülő országos taxisrendelet elleni tiltakozás. Soprontól Békéscsabáig elfogadhatatlannak tartják a személyszállítók a tervezett szigorításokat, amelyek többek szerint rengeteg taxist ellehetetlenítenek. Egy bizonyos körnek viszont nagyon is kedvezhetnek – írja a Népszabadság.
 
  – A kormány azt hangoztatja, hogy vállalkozásbarát politikát folytat, ám ha a készülő országos taxisrendeletet úgy fogadják el, ahogy mi ismerjük, vagyis csak hétéves koráig lehetne használni az autót, a sofőrnek pedig ötévente vizsgáznia kellene, akkor az nem segíti, hanem épp ellenkezőleg, hátráltatja, ellehetetleníti a piac szereplőit – jelentette ki az egyik soproni taxiscég vezetője, aki több más társaság vezetőjéhez hasonlóan névtelenséget kérve mondta el véleményét a lapunkban szerdán ismertetett„reformokról.” (Idetartozik, hogy úgy tudjuk, tegnap délelőtt a rendelet egy újabb változata „került ki” a minisztériumból. Forrásaink szerint ez hozzányúlna a használható autók életkorhatárához, azaz változna a hétéves limit. A tervezethez nem sikerült hozzájutnunk, s az ügyre rálátó informátoraink sem közölték, valóban van-e változás e téren, s ha igen, az milyen mértékű.)
 
  – Nem értjük, miért csinálják ezt! Mi nem a fővárosban vagyunk, itt nincs olyan forgalom, mint Budapesten. Nálunk rengetegen vannak, akik hétévesnél idősebb kocsikat használnak, nekik szinte reménytelenné válna a helyzetük – mondta egy békéscsabai fuvarozó, aki szerint a taxisok körében hitetlenkedés fogadta a rendelettervezetet. Mint fogalmazott, a békéscsabai sofőrök döntő része számára a hétévesnél fiatalabb autó árának kitermelése megoldhatatlan feladat, így lényegében most kiütnék a piacról azt, aki a közelmúltban 4-5 éves kocsiba fektetett.
 
  Hasonlóan vélekedett a soproni cég első embere is: „A városban rendkívül nyomott tarifával dolgozunk, messze vagyunk a budapesti díjaktól. Ebből egy autó lecseréléséhez szükséges tőkét viszonylag rövid idő alatt kitermelni elképzelhetetlen. Hitelből hitelbe esnénk, és adósságcsapdába kerülnénk. Az sem lenne megoldás, ha emelnénk a tarifát, hiszen úgy jelentősen csökkenne a kereslet a szolgáltatás iránt.”
 
   Egy dunaújvárosi vállalkozás vezetője úgy vélekedett: a reformok a piacon lévő vidéki sofőrök jelentős részét padlóra küldenék. „Ebből csak arra tudok gondolni, hogy ezt az iparágat valaki kinézte magának, és nagyon kell neki. Mi másért tennének ilyet?” – tette föl a kérdést. Mint mondta, abban partnerek lennének, hogy a KRESZ változásai miatt időközönként egy „frissítő tanfolyamot” elvégezzenek a sofőrök, ám az érthetetlen, miért kellene bizonyos időközönként újra vizsgázni. „A kőművesnek, vagy a szobafestőnek sem kell újra és újra vizsgáznia, akkor a taxisoktól miért várják ezt el!?” – fakadt ki. A megkérdezettek úgy vélték, a rendszeres vizsga csak egy új bevételi forrás bevezetése miatt kell a kormánynak.
 
   Felvetésünkre, hogy valóban folynak-e egy demonstráció előkészületei, a megkérdezett fuvarozók egyöntetűen igennel válaszoltak. Mindannyian megjegyezték, ha lesz sztrájk vagy tüntetés, akkor abban részt vesznek ők is. Egyikük visszafogottan, ám indulatokkal telve csak annyit mondott: ha ebből a tervből törvény lesz, akkor az összes helyi taxis nevében mondhatom, elindulunk Budapest felé.
 
   Győrben is elutasítják a tervezett szigorításokat. Kilencvenöt autójával Győr legnagyobb szolgáltatója a Duna Taxi, amelynek vezetője, Udvardi Csilla is indokolatlannak tartja, hogy kollégái ötévenként megújítsák engedélyüket. A kocsik életkorára vonatkozó utasítással sem ért egyet. Mint mondta, igen furcsa volna a hétéves korhatár elrendelése abban az országban, ahol a személyautók átlagéletkora tíz év fölötti. Ráadásul, mondta, nem csupán az autó életkora számít, hanem karbantartása, minősége, állapota is. Egy hétévesnél idősebb autó is lehet teljesen biztonságos és kényelmes. Azt a szigorítást pedig teljesen életszerűtlennek tartja, amely szerint csak ott vehetnének fel fuvart a taxisok, ahol szolgáltatnak.
 
   A győri vasútállomás előtt megkérdezett taxisok az engedély rendszeres megújítását nevetségesnek tartották, a kocsik koráról pedig azt mondták: a hatósági műszaki vizsga garantálja, hogy műszakilag biztonságos autók kerüljenek forgalomba. Azt pedig a piac döntse el, vélekedtek, hogy az utas be akar-e ülni például egy tízéves Mercedesbe, vagy egy fiatalabb autót választ. A fuvarfelvétel szabályozását betarthatatlannak, ezért fölöslegesnek nevezték.
 
   A 147 ezer lelkes Pécsen 298 kockás autó szolgáltat, s a legnagyobb taxiscég a 150 vállalkozót integráló Volán. A társaság vezetője, Kovács József nem látja jónak, hogy hétévesnél idősebb autókkal ne lehessen taxizni, ő inkább azt tartaná helyesnek, ha környezetvédelmi előírásokkal szorítanák rá a taxisokat a minél kevesebb káros anyagot kibocsátó autók használatára. A tervezetben szereplő, ötévenkénti vizsgát Kovács állami pénzlenyúlásnak sejti, ugyanakkor azt nem vitatja, hogy 5-6 évente valamilyen továbbképzés nem ártana a kollégáknak. Azt a szabályt, hogy a taxis egy másik településre fuvart vállalva visszafelé ne vehessen fel utast, életidegennek és nehezen ellenőrizhető, ezért felesleges előírásnak gondolja.
 
   A volános vezető véleményét osztották a megkérdezett pécsi taxisok is. Az 55 esztendős Ujvári József 30 éve van a pályán, s ő is úgy érzi, hogy az ötévenkénti vizsga csak állami bevétel miatt lenne fontos. Ujvári egy tízéves VW-vel fuvarozik, és állítja, hogy mivel évente kell vizsgára vinnie „a vasat”, értelmetlen lenne a hétévesnél öregebb autókat kiseprűző szabály. Megemlítette, hogy Bécsben 15-20 éves Mercedesekkel gurulnak a taxisok, pedig az osztrákok nagyon vigyáznak a levegő tisztaságára.

Forrás: Népszabadság
 

Kedvencek közé   |    Add a Startlaphoz   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató
2012 Szakszervezetek.hu - Országos a felháborodás Orbánék terve miatt.
Powered by Joomla 1.7 Templates
Mobil nézet | Normál nézet
számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában adatmentés, adat visszaállítás, adathelyreállítás, letörölt, formázott, particionált, pen drive, bit byte bájt kilobájt kilobyte megabájt megabyte gigabájt gigabyte terabájt terabyte terrabájt terrabyte lemez lemezek backup copy bad sector