Startlaphoz Csatlakozz!

A szakszervezeti weblapok és a tagtoborzás I.

Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2015. február 23. hétfő, 15:58
Hogyan toborozzunk és hogyan biztosan ne próbáljunk toborozni új tagokat szakszervezeti honlapunk segítségével? Jason Mann, amerikai kampányszakértő összegyűjtötte mindazokat a módszereket, amelyekkel szakszervezetek tagtoborzó oldalaik felhasználásával sikeresen szereztek új tagokat és azokat a tipikus hibákat is, amelyeket újból és újból hajlamosak elkövetni.

Egy jó tagtoborzó weboldallal megháromszorozható azoknak az aránya, akik egyszerű honlap-látogatókból szakszervezeti tagokká válnak – állítja a Promoting Your Union szerzője. Ehhez azonban be kell tartani néhány alapvető szabályt. Az alábbiakban ezekből a tanácsokból adunk közre egy válogatást, hátha a magyar szakszervezetek számára is hasznosak lehetnek.
 
Fénykép a „mi hősünkről” A tagtoborzó oldalon mindenképpen legyen egy olyan fénykép, amely a szakszervezeti tag ideáltípusát ábrázolja, méghozzá munkavégzés közben. Ha például nővéreket tömörít a szakszervezet, akkor egy munkáját végző nővér, ha tűzoltókat, akkor egy egyenruhás tűzoltó. Ez különösen fontos abban az esetben, ha a szakszervezet nevéből nem derül ki egyértelműen, hogy tagjai milyen foglalkozásokat űznek.
 
Egyértelmű és közvetlen üzenet a weblap tetején Jó üzenet: „Szeretnéd, hogy megbecsüljék a munkád? Lépj be!” / „Eleged van a menedzsmentből? Itt a helyed!”
Tipikusan rossz üzenet viszont: „XXSZSZ már száz éve a munkavállalói érdekek szolgálatában.” A jó főcím eltalálása azért különösen fontos, mert ettől függ, hogy a látogató elolvassa-e egyáltalán az utána következő első mondatot.
 
Hitelesség A belépés fontos döntése a munkavállalónak, bíznia kell a szakszervezetben. Megingatja a bizalmat, ha a tagtoborzó oldalon nincs kint a nevük azoknak, akik készítették az oldalt, vagy akár egy ottfelejtett „Copyright 2006” is alkalmas a hitelesség megingatására.
 
Személyes történetek A tagtoborzó oldalak elengedhetetlen részét képezik a tagok személyes történetei. A legjobbak azok a videók, amelyeken a tagok arról vallanak, miért jó tagnak lenni, mit ad a szakszervezet, mi változott az életükben a belépés óta. Ne maradjon ki az sem, hogyan léptek be a szakszervezetbe, kivel találkoztak, kit hívtak fel.
 
Esettanulmányok Míg a személyes történetek az érzelmekre hatnak, az esettanulmányok az értelemre. Ezekben az összeállításokban be lehet mutatni, milyen eredményeket ért el a szakszervezet a megállapodások, kollektív szerződések terén, hogyan segítette tagjait. Az előtte-utána történetek alkalmasak annak bemutatására, hogy a szakszervezet megalakulása milyen változásokat hozott a munkahely életébe.
 
Szóhasználat Figyelni kell a szóhasználatra. Nem mindegy, hogy „toborzó”, vagy „szervező” oldalunk van-e. Ez utóbbiból nem derül ki elég egyértelműen, hogy a szakszervezethez való csatlakozás segítése a cél. Használjunk egyértelmű kifejezéseket, mint csatlakozás, belépés.
 
Folytatjuk.
 
Írta: Dura.hu
 
 

Kedvencek közé   |    Add a Startlaphoz   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató
2012 Szakszervezetek.hu - A szakszervezeti weblapok és a tagtoborzás I. .
Powered by Joomla 1.7 Templates
Mobil nézet | Normál nézet
számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában adatmentés, adat visszaállítás, adathelyreállítás, letörölt, formázott, particionált, pen drive, bit byte bájt kilobájt kilobyte megabájt megabyte gigabájt gigabyte terabájt terabyte terrabájt terrabyte lemez lemezek backup copy bad sector