Startlaphoz Csatlakozz!

Kevesen szánnak időt a kiépítésére

A gyermekcipőben járó munkáltatói márka

Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2015. március 26. csütörtök, 08:11

Az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés elnevezést sokan használják, de valójában kevesen vannak tisztában a fogalommal és még kevesebben szánnak időt a kiépítésére. Mi is az az employer branding, milyen elengedhetetlen szakaszokból áll a márka felépítése és mit profitálhat egy cég belőle? A munkajog.hu munkatársának kérdéseire Pécsi Ferenc digitális kommunikációs szakértő, a Soreo.biz alapítója válaszol.

  A munkáltatói márka fogalmát úgy lehet a legegyszerűbben megfogalmazni, hogy az emberek mit gondolnak egy cégről, mint munkáltatóról. Ennek része az is, hogy az álláshirdetésre jelentkezőnek milyen véleménye van a cég neve hallatán, mit tudnak a cégről, illetve milyen tapasztalatot gyűjtöttek az állásinterjún. Az így kialakult élmény összeadódik és ezt a képet, információ halmazt nevezzük munkáltatói márkának – tudtuk meg Pécsi Ferenctől.
 
   Pozitív példaként említi a Google-t, ahova évente 1 millió önéletrajz érkezik, sokan szeretnének ott dolgozni, pedig ritkán találkozhatunk az álláshirdetésükkel. Ugyanakkor van olyan gyorsbüfé lánc, akinek a nevét mindenki ismeri, és mégis, ha munkavállalásról van szó, csak a legvégső esetben mennének oda dolgozni az emberek.
 
  A márkaépítés hosszan tartó, összetett folyamat, az egész cégnek részt kell vennie az építésében. Az első szakaszban meg kell hallgatni a vezetők véleményét, elkülönítetten beszélgetni a cég dolgozóival, szakemberek bevonásával vizsgálatokat, akcióterveket készíteni, belső és külső fókuszcsoport vizsgálatot folytatni. A munkáltatói értékek (EVP) megtalálása, megfogalmazása összetett feladat, ami a felsorolt, alapos feltáró folyamat nélkül nem lehetséges. A véglegesített EVP alapján születhetnek meg azok az üzenetek, amire a munkáltatói márka kommunikációja épül.
 
   A kommunikációt úgy kell kialakítani, hogy a toborzáshoz tartozó, hogy valamennyi online és offline platformon konzisztensen jelenjenek meg az elfogadott üzenetek. A szakértő kiemeli az online kommunikáció fontosságát, a cégnek emberbarát felülettel kell rendelkeznie, nem elegendő, ha ügynökségi fotókon keresztül ismerik meg a vállalatot. Hitelesnek kell lenni, be kell mutatni a főnököt, a dolgozókat. Sokan meg akarják spórolni ezeket a lépéseket, nem gondolják, hogy a márka felépítése nem megy egyik napról a másikra. A jól felépített márka vonzó képet sugároz a vállalatról, álláshirdetések nélkül is többen jelentkeznek a céghez.
 
  „Ne akkor kezdjünk el kutat ásni, amikor szomjasak vagyunk” – idézi Pécsi Ferenc. Hosszú időbe telik, mire egy márka beépül a köztudatba. Rendszeresen mérni kell az eredményességet, szükség esetén változtatni. Több cég inkább a kényelmes megoldást választja, a HR-es kolléga adja fel a rosszul megfogalmazott álláshirdetéseket, a hirdetések semmit nem mondanak a cégről, túl általánosak, még a munkavégzés helyénél is csak a várost jelölik.
 
   Ha munkaerő igény jelentkezik, gyorsan hirdetni kezdenek, azonban így hosszabb távra, emberek, cégek megismertetésére nincs lehetőségük. Ezek a sürgős keresések sok felesleges munkával és kiadással járnak és ráadásul nem biztos, hogy a megfelelő eredményt hozzák. Például egy marketinges álláshirdetésre rengetegen jelentkeznek, azonban nagyon nehéz kiszűrni, hogy ki az, aki valóban ért hozzá.
 
  Amennyiben a munkáltatói márka szóba kerül, a legtöbben a Legjobb Munkahely felmérésekre gondolnak, azonban ez a felmérés csak a munkáltatói márkáról szól, nem a márka felépítéséről, kommunikációjáról és stratégiájáról, csak egy rangsorról. Munkáltatói márkája minden cégnek, szervezetnek van, azonban a tudatosan, megfelelő stratégiával kialakított, jól kommunikált munkáltatói márkával a vállalatok csak egy kis része rendelkezik, ők azonban tudják, hogy ez a befektetés hosszú távon megtérül.
 
  A megfelelően felépített munkáltatói márka erősíti a dolgozók kötődését, növeli a dolgozók motivációját, eredményeképpen jobb lesz a jelentkezők minősége és könnyebben elérhetővé válnak a passzív álláskeresők.
 
   Köztudott, hogy az álláskeresőket nem csak a magas fizetés reménye vonzza egy céghez, meghatározó a vállalatnál lévő légkör, a cégről kialakult és a köztudatba beépült jó vélemény, hogy jó ott dolgozni.
 
   Végül Pécsi Ferenc hangsúlyozza, hogy a vállalatok sikeres toborzásának útja nem a felületes, gyors eredményre való törekvés, hanem az igényes, a vállalt egésze által támogatott munkáltatói márkaépítés vagy tartalommarketing.
 
Forrás: munkajog.hu

Kedvencek közé   |    Add a Startlaphoz   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató
2012 Szakszervezetek.hu - A gyermekcipőben járó munkáltatói márka.
Powered by Joomla 1.7 Templates
Mobil nézet | Normál nézet
számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában adatmentés, adat visszaállítás, adathelyreállítás, letörölt, formázott, particionált, pen drive, bit byte bájt kilobájt kilobyte megabájt megabyte gigabájt gigabyte terabájt terabyte terrabájt terrabyte lemez lemezek backup copy bad sector