Startlaphoz Csatlakozz!

Az elégedett dolgozó azonosul a cég céljaival

Magyar cég lett a negyedik legjobb munkahely a régióban

Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2014. máj. 23. péntek, 13:22
 
 Az AonHewitt humán szolgáltató vállalat ismét Legjobb Munkahely Felmérést végzett a Közép-kelet-európai régióban. A 2014-2016 évekre fő értékelési szempontnak a munkavállalói elkötelezettséget és motivációt választották. Magyarországról az 50-250 fő közötti foglalkoztatók listáján a negyedik helyen a Debreceni Hőszolgáltató Zrt. végzett. Ebből az alkalomból kérdeztük Csonka Tibort, a Debreceni Hőszolgáltató Kft. gazdasági igazgatóját – írja a munkajog.hu.

   A Debreceni Hőszolgáltató Kft. többször indult az AonHewitt Legjobb Munkahely díjáért és többször a nyertesek között szerepelt. A felmérés alapvetően objektív, mivel az értékelés alapja egy szinte mindent felölelő kérdőív, amit a dolgozók teljesen anonim módon töltenek ki. A kérdőíves felmérést kiegészíti egy felsővezetői és egy HR audit, de az értékelés fókuszában a dolgozók véleménye áll. Az évek során a kérdések alig változnak, tehát aki újra és újra elindul az a dolgozói vélemények változását is képes mérni.
 
Minek köszönhető a kiemelkedő eredmény?
 
   Az sikerességet vizsgálva Csonka Tibor első helyen említi a vállalati és dolgozói kommunikációt valamint a csapatmunkát.
 
   Az elégedett dolgozó azonosul a cég céljaival, amelyek így közös célokká válnak – mondta a vezérigazgató. Munkatársaik jelentős része napi kapcsolatban áll a fogyasztókkal, és a szakszerű munkavégzés mellett a kollégák nyugalmat és kiegyensúlyozottságot sugároznak kifelé, növelve a bizalmat a szolgáltatás iránt.
 
   Tudományosan igazolt, hogy egy termék vagy szolgáltatás minőségét és a termelés hatékonyságát döntően befolyásolja az azt előállító dolgozók elégedettségi rátája. Robert Lee Iacocca szerint: „Végső soron minden gazdasági tevékenység három szóba sűríthető, úgymint Ember, Termék, Profit. Első az Ember. Ha nincs egy jó csapatunk, a másik kettővel sem megyünk semmire.” – idézi a vezérigazgató.
 
  A Debreceni Hőszolgáltató Zrt.-nél további sikertényező a szervezeti – működési stabilitás, a folyamatos tanulás és fejlődés. Az elmúlt húsz évből az első hatot a túlélés és a fejlődés megalapozása fémjelezte. Ez alatt több változás (például a 350 fős induló létszámról történő nagyarányú csökkenés) történt, de 2000-ben megvalósították a tisztaprofilú távhőszolgáltatás működési modelljét és a következő 14 év már a stabilitásról és a folyamatos fejlődésről szólt és sorba kapták a különböző külső elismeréseket.
 
   Csonka Tibor itt említi a vezetés színvonalát. Az egyes felmérések összehasonlító elemzéseiből az a kép látszik, hogy a dolgozók értékelése alapján a Hőszolgáltató kollégái lényegesen magasabbra értékelték a vezetők kvalitását és munkáját, mint más vállalatok dolgozói.
 
A gazdasági környezet hatása
 
   A gazdasági válság a Hőszolgáltató Zrt.-t sem kerülte el. A létszámleépítések után olyan stabil munkaerő gárda alakult ki, hogy a fluktuáció gyakorlatilag nulla, változás csak akkor van, ha nyugdíjba vonul valaki. Csonka Tibor elmondása szerint kilépő dolgozó évek óta nem volt. A 85 fős létszámból 57-en már 1994. 04. 01. óta a cégnél dolgoztak, amikor önkormányzati vállalatból Zrt-vé alakultak.
 
   Ugyanígy 20 éve változatlan a felsővezetői team összetétele is. Az elmúlt három évben a létszám lényegében változatlan és tekintettel arra, hogy feladataik nem változtak, így létszámnövelésre nem volt szükség. A dolgozók megtartására semmilyen különleges, vagy tudományos módszert sem alkalmaznak. A vezetés megköveteli a rendet és a fegyelmet, ugyanakkor partnerként kezeli a beosztottakat. Igyekeznek megelőzni a belső konfliktusokat és segítenek megoldást találni a dolgozóik egyéni problémáira is, vagyis kölcsönösen odafigyelnek egymásra.
 
   A Debreceni Hőszolgáltató elmúlt 20 évi díjazásai hosszan sorolhatók. Csonka Tibor a Szervezeti Kiválóság díjat emeli ki, a legmagasabb szintű európai minőségi díj eléréséhez nagyon sok kritérium tartozik és mindegyikben az elérhető maximum közelében kell teljesíteni. Erre rendkívül kevés cég képes Európában. A Nemzeti Minőség Díj, amelyet már elnyertek, ugyanilyen kritériumrendszert tartalmaz, de az európaihoz képest némileg alacsonyabb pontszámokkal is elérhető. A Nemzeti Minőség Díjnál is nagyon magasan van a léc és onnan az Üzleti Kiválóságig a látszólag kis távolság is majdnem elérhetetlen messzeségben van.
 
Díjak, elismerések
„Legjobb Munkahely” felmérés:
2002 – 3. helyezett - magyarországi összesített kategória
2004 – 1. helyezett - magyarországi kis és közép vállalati kategória (95 cég részvételével)
2005.- 3. helyezett – Közép-kelet-európai kis és közép vállalati kategória (143 cég részvételével)
2007 – 1. helyezett - kis és közép vállalati kategória (140 cég részvételével)
2007 – 6. helyezett - Közép-kelet-európai kis és közép vállalati kategória
2010 – 3. helyezett - magyarországi kis és közép vállalati kategória (148 cég részvételével)
2010 – Az „Évtized győztese” magyarországi kis és közép vállalati kategória (148 cég részvételével)
2013 – 2. helyezett - magyarországi kis és közép vállalati kategória (90 cég részvételével)
2013 – 4. helyezett - Közép-kelet-európai kis és közép vállalati kategória
 
Egyéb díjak:
2004 – Csonka Tibor vezérigazgató – Év Menedzsere Díj, Magyar Távhőszolgáltatásért Szakmai Díj– Knuth Károly Díj,
2008 – Nemzeti Minőségi Díj (2007)
2008 – Regionális Innovációs Díj (A távhűtés megvalósításáért)
2010 – Üzleti Etikai Díj

Forrás: munkajog.hu

Kedvencek közé   |    Add a Startlaphoz   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató
2012 Szakszervezetek.hu - Magyar cég lett a negyedik legjobb munkahely a régióban.
Powered by Joomla 1.7 Templates
Mobil nézet | Normál nézet
számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában adatmentés, adat visszaállítás, adathelyreállítás, letörölt, formázott, particionált, pen drive, bit byte bájt kilobájt kilobyte megabájt megabyte gigabájt gigabyte terabájt terabyte terrabájt terrabyte lemez lemezek backup copy bad sector