Szegedi egyesület is segítene a nők munkaerőpiaci helyzetén

Azonos pozíciókban több mint 17 százalékkal keresnek kevesebbet, mint a férfiak
 
Kommunikációs kampánnyal segítené a nők munkaerőpiaci helyzetét a szegedi Munkavilága Közhasznú Egyesület, mert a nők azonos pozíciókban továbbra is több mint 17 százalékkal keresnek kevesebbet, mint a férfiak. A kampány megvalósítását a Norvég Alap forrásaiból finanszíroznák – írja a szegedcafe.hu.

  Losonczi-Tóth József, a szervezet elnöke a Rádió 88-nak elmondta: a Munka Világa Közhasznú Egyesület vállalkozók, egyetemi tanárok és civil szervezetek bevonásával egyeztetést kezdeményezett munkahelyi női esélyegyenlőség elősegítő program kidolgozására.
 
   Ugyancsak riasztó adat, hogy az 5 év alatti gyereket nevelő nők 30 százaléka, a háromgyermekeseknek pedig csak 10 százaléka dolgozik. Az érintettek egyharmada tér vissza korábbi munkahelyére, és több mint 50 százalékuk tartósan inaktív. Ennek egyik alapvető oka a nők munkaerő piaci esélyegyenlőségének hiánya.
 
   Losonczi-Tóth József közölte: a hagyományos nemi szerepeket érintő felfogás következtében a gyermekvállalás – nevelés a nők életpályáját kedvezőtlenül befolyásolja. A munkáltatók esetenként a férfiakénál korlátozottabb rendelkezésre állásukkal számolnak.
 
   A Munkavilága Közhasznú Egyesület legutóbbi egyeztetésén a nők felzárkózásának elősegítésére a munkaerő piacon egy figyelemfelhívó kampány kidolgozására született javaslat. A kampány célja az egyetemekkel és a témában érintett civil szervezetekkel együtt, hogy a vállalati szféra foglalkoztatási értékrend javulása megtörténjen a női foglalkoztatás javára, továbbá, hogy az egyetemek a vállalati szférával együttműködve, a gyakorlati helyek bővülésével munkavégzésre teljes körűen felkészített fiatalokat tudjanak képezni.
 
Forrás: szegedcafe.hu