Családbarát vállalat díjat hirdet a Három királyfi, Három Királylány Mozgalom

Felmérések szerint a fiatal párok két-három gyereket szeretnének

Családbarát vállalat díjat hirdet a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom. Az elismerést azok a cégek nyerhetik el, amelyek vállalják, hogy elősegítik a családbarát szemlélet kialakítását, és ezt a szellemiséget beépítik a cég stratégiájába is - közölte Székely András, a mozgalom vezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

    A Kopp Mária orvos, a Népesedési Kerekasztal szervezője által öt éve alapított civil szervezet abban kíván szerepet vállalni, hogy a tervezett gyerekek megszülethessenek Magyarországon. Társkereső programjaikkal, a munka és a család egyensúlyának fontosságát hangsúlyozó pályázataikkal, a kormányzatoknak tett szakmai javaslataikkal azt akarják elérni, hogy a fiatalok bátrabban merjenek gyerekeket vállalni.

    Felmérések szerint a fiatal párok két-három gyereket szeretnének, ám végül átlagosan mindössze 1,3 gyermek születik meg a kapcsolatokból.

    A mozgalom most másodjára kiírt pályázatát három kategóriában hirdették meg: kis-, közép- és nagyvállalatoknak. A nyertesek a következő évben használhatják a Családbarát vállalat elismerés logóját.

    A díj hasonló a szociális államtitkárság által évente meghirdetett Családbarát munkahely elismeréshez, de a kormányzati pályázat elsősorban a munkahelyek elért teljesítményét, objektív mutatóit értékeli, míg a mozgalom által díjazott cégek annál tágabb célt, a társadalmi szemlélet, gondolkodás és közbeszéd formálását vállalják - ismertette Székely András.

    A mozgalom vezetője arra is felhívta a figyelmet, hogy a családbarát munkahelyi környezet olyan tényező, amely hasznot hozhat az adott cégeknek, szavai szerint a munkavállaló lelki és fizikai egyensúlya a vállalat gazdasági sikereiben is mérhető.

    Pályázni szeptember 15-ig lehet, de a programon indulni kívánóknak június 20-ig regisztrálniuk kell.

    Újvári Enikő a mozgalom képviseletében bemutatta a balansz.info honlapot, amelynek célja, hogy szakemberek közreműködésével elősegítsék a magánélet és a munka összehangolását.

    Tájékoztatása szerint a honlapnak két célcsoportja van, a munkaadóknak és a munkavállalóknak kívánnak tanácsokat adni. Előbbieknek egy hosszú „ötletlistát” is összeállítottak arról, milyen családbarát intézkedéseket tudnának bevezetni a cégüknél. Hozzátette: a „humánus működés” nem elsősorban pénzkérdés, inkább vezetői hozzáállást jelent.