Erősíteni kell a vállalkozási-önfoglalkoztatási kedvet Magyarországon

Közvetlen Értékesítők Szövetsége:

Erősíteni kell a vállalkozási-önfoglalkoztatási kedvet Magyarországon a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) szerint, az önfoglalkoztatás a magyar gazdaságban a jelenleginél nagyobb súlyt képviselhetne - mondta a szövetség elnöke sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

    Sztruhala Szilveszter hangsúlyozta: jelenleg a közvetlen értékesítési ágazatban közel 900 ezer ember dolgozik, akik 50 milliárd forintos forgalmat értek el tavaly. Az iparágban becslések szerint 11 millióan dolgoznak Európában, 90 millióan globálisan, a számuk világszerte évről-évre emelkedik. Ismertetése szerint a szövetségnek 13 tagvállalata van Magyarországon, akik a közvetlen értékesítés iparág 70 százalékát fedik le, tavaly 500 ezer embernek biztosítottak pénzkereseti vagy vállalkozás indítási lehetőséget. Az önfoglalkoztatás a nők foglalkoztatásának elősegítésében is fontos szerepet játszik. Szólt arról is, hogy az ágazatban léteznek "kalóz" cégek is, akik a jogszabályok figyelmen kívül hagyásával megkárosítják a fogyasztókat, a szövetség elhatárolódik ezektől a szereplőktől. Tagjaik az európai szövetség által kidolgozott etikai kódex iránymutatásainak betartásával dolgoznak a fogyasztók megelégedettségét szem előtt tartva, probléma esetén a szövetség etikai bizottsága is segítséget nyújt. A szövetség célja a negatív jelenségek megelőzése, kiszűrése, és a piac tisztulása - mondta.

    A sajtótájékoztatón bemutatták a GfK piackutató legfrissebb nemzetközi és hazai foglakoztatás-önfoglalkoztatás helyzetét vizsgáló kutatását, amelyet 24 országban, 26 ezer 14-99 éves megkérdezésével 2013-ban készítettek.

    Bacher János, a GfK munkatársának ismertetése szerint Magyarországon a globális átlag 70 százalékhoz képest csak 53 százaléknak pozitív a véleménye az önfoglalkoztatásról, 40 százaléknak pedig negatív. Az egy évvel korábbi kutatás szerint 47 százalék volt a pozitív vélemény aránya. Némi javulás van a vállalkozói lét megítéléséről, de még Magyarországon a legrosszabb a 24 ország közül - mutatott rá.

    Az alkalmazási formára ösztönző tényezők között a függetlenséget említette a válaszadók közel 40 százaléka, míg 38 százalék az önmegvalósítást emelte ki. A megkérdezettek döntő többségét a csődtől való félelem tartja vissza a vállalkozás indításától. A válaszadók 46 százaléka szerint központi hitelek, pénzügyi támogatások segítenék leginkább őket az elindulásban, 16 százalék a képzések, oktatások megléte, míg 22 százalék a megfelelő családi, támogatói háttér esetén látná elképzelhetőnek a vállalkozásindítást - ismertette. 

    A 20 éve alakult szövetségnek 13 tagcége van, az ACN Communication Hungary Kft., Amway Hungaria Marketing Kft., Avon Cosmetics Hungary Kft., Flavon Group Kereskedelmi Kft., GNLD International Kft., Herbalife Hungary Kft., M Clean Future Hungary Kft., Nikken UK Ltd., Nu Skin Enterprises Magyarország Kft., Oriflame Hungary Kft., Sunrider Hungary Kft., Tiens Hungary Kft. és a Zepter International Ungarn Kft. Az elnök közlése szerint tagcégeik közel 7,5 milliárd forint adóbefizetést teljesítettek az elmúlt öt évben.