Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete vádolja az üzemi tanácsot

Az SZKT menedzsmentje továbbra sem hajlandó béremelést adni a dolgozóknak

A BTDSZ üzemi tanács tagjai, póttagjai egyöntetűen lemondtak tagságukról. Nem akarnak asszisztálni az álláspontjuk szerinti jogsértésekben és a jogszerűtlen működésben – írja közleményében az SZKT-nál működő Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete, mely a delmegyar.hu oldalán is olvasható.

   Példának hozza, hogy az üzemi tanács elnöke közös levelet írt a cég igazgatójával a városvezetésnek az SZKT finanszírozásáról. Azt is felróják az üzemi tanács tagjainak, hogy némelyikük részt vett a tavalyi szabadságokra vonatkozó törvénytelenségben. 

   A BTDSZ azt is írja, hogy a legutóbbi kollektív munkaügyi tárgyaláson nem közeledtek az álláspontok, az SZKT menedzsmentje továbbra sem hajlandó béremelést adni a dolgozóknak. Ehelyett azt bizonygatja, hogy a munkavállalók többet keresnek. A BTDSZ álláspontja szerint az látszik, hogy a dolgozók a magasabb órabérrel ugyanannyit keresnek, mint korábban.

   A BTDSZ javasolta, állítsa vissza a cégvezetés a korábbi munkabérszámítást, a javaslat átgondolására a munkáltató ígéretet tett. A tárgyalások folytatódnak, és párhuzamosan elkezdődött az egyeztetés a sztrájk ideje alatti, még elégséges szolgáltatásról is.

   Tóth István Tibor,a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója az üzemi tanáccsal kapcsolatos érdek-képviseleti döntést nem kommentálta, mondván, az önállóan működik. A bértárgyalásokhoz hozzáfűzte, az utóbbi négy évben összesen 21,7 százalékkal, azaz 470 millióval nőtt a munkavállalók bére, persze csoportonként különböző módon. 

   A járulékos költségeket a cég magára vállalta. Szegedi viszonylatban, úgy látja, ez is jelentős tétel, főleg az 1,5 milliárd forintos forráskivonás mellett. Minden évben volt béremelés, de idén nem tudja, mi lesz. Nem ígérhet béremelést, mert az fedezet nélküli kötelezettségvállalás lenne.
 
Forrás: delmagyar.hu