Reklámkampánnyal a kollektív szerződésekért

LIGA Szakszervezetek: „A munkáért!”

A LIGA Szakszervezetek „A munkáért!” elnevezésű projektje a munkahelyeken kívül a médiában is kampányol a kollektív szerződések bevezetéséért. Az Európai Unió támogatásával megvalósult kezdeményezésben TV és rádió csatornákon, valamint online és nyomtatott sajtóban jelentek meg reklámok – írja az mmonline.hu.

    A hirdetések célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a magyar munkahelyekre jellemző alacsony szakszervezeti szervezettségből is fakadó gyakori munkajogi ellentmondásokra, szakszervezet alapításra és ezen keresztül a munkabékét hosszút távon garantáló kollektív szerződések kötésére ösztönözzön.
 
   A kampány hazai és nemzetközi szakmai elismeréseket kapott: a Hipnózis reklámversenyen, illetve a Kelet-közép európai régió legrangosabb reklámfesztiválján, a Prague International Advertising Festival-on (PIAF) egyaránt shortlistre jutott. A kampány ügynökségei az Urban Communications és a White Rabbit.
 
   Az integrált reklámkampányról Fiedler Péter, a LIGA Szakszervezetek kommunikációs vezetője elmondta: „A kreatív koncepció irányát tudatosan szabtuk meg: a munkahelyeken uralkodó kiszolgáltatottság és az abból fakadó jogsértések általánosak. Ez ellen ugyanakkor tudunk tenni: a szakszervezetek képesek megvédeni a munkavállalókat a törvénytelenségektől, a munkáltatókat pedig a kiszámíthatatlanságtól. Az első lépés persze a felismerés: mindkét oldalnak érdeke megszabadulni a törvénytelenségektől: a zsebbe fizetéstől, az „ingyen” túlóráktól és a többi, általános jogsértéstől. A társadalmi célú reklámok erőteljesen támogatták a LIGA megyei tanácsadóinak a munkáját. A kampány időszakaiban érezhetően több közvetlen megkeresés érkezett, ahol a munkavállalók konkrét problémákkal fordultak a kollégákhoz. Így sikerült több céghez eljutni, ahol az egyeztetések után lehetőség nyílt a kollektív szerződéssel kapcsolatos tárgyalások megkezdésére, illetve annak előfeltételeként a szakszervezet megalapítására ott, ahol az addig nem létezett.”
 
   A hirdetések „Tisztítsuk meg munkahelyeinket a törvénytelenség mocskától” címmel futottak az M1-en, a TV2-n, a Duna TV-n, a Kossuth Rádióban, a Petőfi Rádióban és a Klubrádióban, a Blikkben és a Metropolban, az Index.hu-n, valamint az origo.hu-n.

Forrás: mmonline.hu