Csődbűntettre gyanakszik az FDSZ elnöke

Tüke Busz botrány: Árkit és Pávát is feljelenti Hofekker

 A Tüke Busz mellett működő szakszervezet városvezetés-közeli sajtóban lerohant vezetője sajtótájékoztatón beszélt arról: százmilliókkal rövidítették meg a pécsieket, őt pedig azért akarják eltávolítani, mert igyekszik Pécsen tartani az itt közlekedő buszokat, védeni a város tömegközlekedését. Csődbűntettre gyanakszik, és tervei szerint feljelentést tesz Páva Zsolt és Árki Sándor ellen – írja a pecsistop.hu.

Nem otthonról épített javítóműhelyt

   Hofekker Ferenc, a Tüke Busz Zrt. mellett működő Független Demokratikus Szakszervezet (FDSZ) elnöke a LIGA Szakszervezetek pécsi irodájában tartott sajtótájékoztatót csütörtökön délelőtt.

  Hofekker a legelején leszögezte: politikai célt az esemény nem szolgál, ilyen kérdésekre nem is válaszol.

    - Nem én kezdtem - így Hofekker. - Egy önkormányzati hírportálon és újságban jelentek meg rólam cikkek, Árki Sándor közleményéből, ezért vagyok itt.

   Egyebek mellett azt írták a szakszervezeti elnökről, hogy alig jár be dolgozni. Hofekker bemutatta az emléklapot, amelyet Árki Sándortól kapott színvonalas munkájáért, 2014 májusában, de 1988-ban munka érdemrendet is kapott - mint mondta, feltehetően nem azért, mert nem járt be dolgozni.

A pécsiek vagyona bánta?

   Leszögezte azt is: minden mondata hiteles papírokból építkezik. A Pécsi Közlekedési Zrt. felszámolását illetően elmondta, egy fillért sem kap az ott betöltött tisztségért, csak a törvényesség betartásáért dolgozik. Hozzátette: a PK többségi tulajdonosa a Pécs Holding, ez a pécsi adófizetők vagyona, a veszteség is az övék.

   - A PK felszámolását a fenti lapok állításával szemben nem a Mecsek Busz, hanem Árki Sándor kezdeményezte, aki korábban a PK vezetője volt, majd a Tüke Buszé lett - így Hofekker. - Csak a budapesti ügyvédi iroda, amelyet az üggyel megbíztak, a károkkal együtt 100 millióba került eddig. Ezért a pénzért 2 új vagy 4 jó állapotú szóló autóbuszt lehetne venni.

   Kár érte Hofekker szerint a pécsieket, amikor a 2012 évi ÁFA bevallásban tervezték a törvénytelen busz-adásvétel ÁFÁ-ját visszaigényelni, 850 millió forintot, de ezt a PK vezetése nem tette meg - ezt szakértői vélemény is megállapította. Hofekker szerint érdekes kérdés, hogy egy csődben lévő vállalatnál hogyan fordulhatott elő, hogy lemondtak 850 millió forintról.

A felszámoló levelében Páva Zsoltnak írt 1,4 milliárd forint, a város által meg nem fizetett díjról is. Hofekker leszögezte: Páva Zsolt 2010-ben már több, mint 1 milliárd forint tartozást ismert el aláírásával, ez azóta nőtt, a 2010-11-es év, valamint a kamatokkal. A szakszervezeti elnök szerint összesen 2 milliárd forintra rúghat az összeg, amellyel a város tartozik a PK-nak.


   A bíróság által semmisnek kimondott buszeladás és visszabérlés 850 milliós befizetett ÁFÁ-ját pedig az Árki Sándor vezetette Pécsi Közlekedési Zrt. nem igényelte vissza, holott a vezérigazgató büntetőjogi felelőssége a cég érdekeit képviselni - így Hofekker Ferenc.

  Sok százmilliót buktak pécsiek, a PK megmenthető lett volna a bukástól, az ÁFA visszaigénylésével és a kintlevőség behajtásával. Ehhez jött még a Tüke Busz 300 milliós létrehozásával. A pécsi adófizetők vesztesége legalább a buszok értéke Hofekker szerint, ez ma mintegy egymilliárd forint.

Megmentette a buszokat a díjemeléssel

  A szakszervezeti vezető beszélt arról is, miért emelték 26 ezerről 300 ezerre a pécsi buszok bérleti díját. Nincs idehaza bérelhető busz, erre jó példa, hogy a Tüke is Hollandiából hoz most buszokat, amelyek nem teljesen megfelelőek a pécsi közlekedésre, de legalább vannak.

  A szakszervezeti vezető elmondta: ha nem emelik 26 ezerről 300 ezerre a buszok bérleti díját, nem biztos, hogy ma még lennének Pécsen autóbuszok. A PK felszámolás alatt áll, a felszámoló büntetőjogi felelőssége a legtöbbet kihozni a cégből. Volt már olyan megkeresés, amely alapján havi 300 ezer forintért havonta elvitték volna a jobb buszokat.

  Hofekker leszögezte: erre a gazdasági törvény kötelezi a felszámolót, ha nem emelik meg a bérleti díjakat, utóbbi nem tehetett volna mást: bérbe adja a buszokat annak, aki a Tüke Busznál jobb ajánlatot tesz.

   Hofekker újságírói kérdésre elmondta: nem tudja, hogy a bérleti díj emelésből fakadó 600 milliós plusz kiadást hogyan tudja kigazdálkodni a cég. Ő arra törekedett, hogy Pécsen maradjanak a buszok, megmaradjon a tömegközlekedés és a dolgozók munkahelye.

   A szakszervezeti vezető elmondta: jelezett néhány anomáliát a Tüke Busszal kapcsolatban, ezt Árki Sándor aznap kaphatta meg, amikor a vezérigazgató kiadta az ominózus közleményt.

Feljelentések

  Hofekker elmondta: az említett közlemény miatt Árki Sándort becsületsértésért jó hírneve megsértése miatt jelenti fel, a Pécsma és Pécsi Hírek szerkesztőségétől a róla szóló cikkek miatt első körben helyreigazítást kér.

   A szakszervezeti vezető leszögezte: a rendelkezésére álló dokumentumok arra utalnak, hogy a fideszes városvezetés Páva Zsolttal az élen, valamint a Tüke Busz első embere megkárosították a pécsieket. Csődbűntett miatt tervei szerint egyebek mellett Páva Zsolt és Árki Sándor ellen feljelentést tesz.
 
Forrás: pecsistop.hu