Y generáció: mindent az előrelépésért?

Sokkal inkább munkamániásak, mint idősebb kollégáik

Több tanulmány is kimutatta, hogy az Y generáció tagjai képesek feláldozni munkahelyi barátságaikat is az előmenetel érdekében, de egy friss kutatás szerint ezért még hazugságokra is mindenkinél jobban képesek – mutat rá a CNBC cikke, melyet a tozsdeforum.hu ismertetett.

Elismerés és karrier minden előtt
 
 Az Y generáció tagjai – saját bevallásuk szerint – képesek lennének mások munkáját kihasználni, hogy előrelépjenek a vállalati ranglétrán. Ezt ötször annyi fiatal mondta, mint a baby boom nemzedékhez tartozók – állítja a DDB marketingcég tanulmánya. Saját bevallásuk szerint sokkal inkább munkamániásak, mint idősebb kollégáik.
 
   A megállapítások igen eltérő magyarázatokat szülnek. Egyes szakértők azt állítják, hogy bizonyítja az Y generáció elismerés és siker iránti vágyát; míg mások szerint a nehéz munkaerő-piaci helyzetben létrejött egy érzéketlen réteg.
 
  Más tanulmányokból, amiket korábban végeztünk, tudjuk, hogy ez a nemzedék mindenkinél jobban hiszi, hogy joga van az előléptetéshez, mert különlegesebb, mint az X Generáció vagy a baby boom nemzedék – mondta Denise Delahorne a DDB chicagói irodájának stratégiai igazgatója. A vágy annyira erős az előrelépésre, hogy akár erkölcsileg megkérdőjelezhető vagy rossz dolgokat is megtennének érte.
 
Változtak a fiatalok?
 
   Ez a magyarázat azonban már nem állja meg teljesen a helyét Dan Schawbel, a Millenium Branding tanácsadó cég alapítója szerint. Azt állítja, hogy a fiatalabb nemzedék megtanulta az alázatot a gazdasági válság miatt. „Ezeket az érzéseket leküzdötték az amerikai fiatalok, hiszen egyre nehezebb volt munkát találni. Nem lehet pozíciókról álmodozni, miközben otthon ülsz – magyarázta Schawbel. Az Y generáció tagjai is felébredtek, a statisztikák szerint ugyanis 40 százalékos körükben a munkanélküliség.” A keményen dolgozó fiatalok már tudatában vannak annak, hogy sok korukbeli társuknak nincs munkahelye – erősítette meg Delahorne, és azt is elismerte, hogy lehetnek torzulások a felmérésben.
 
   Nagyon elgondolkodtató a szakértő szerint, hogy a mennyire tartod magad munkamániásnak kérdésnél szignifikáns különbség volt érzékelhető a generációk között. Az Y nemzedék 44 százaléka, az X nemzedék 41 százaléka és a baby boom nemzedék 35 százaléka tartja magát „munkaőrültnek”. Valószínűleg a fiatalabb nemzedék azt érti alatta, hogy sokat kell dolgozni, míg az idősebbek a munkakényszerként értelmezik ezt a kifejezést.
 
   Talán ezért van az, hogy a vállalatok inkább a keményen és sokat dolgozó fiatalokat keresik az idősebb nemzedék helyett – mondta Delahorne. Schawbel ezzel szemben azt állítja, hogy a cégvezetők valójában nem szeretik ezt a nemzedéket, mert rossz a munkaerkölcsük és az önzésükkel zavart keltenek a vállalati struktúrában.
Forrás: tozsdeforum.hu