Így kezdjünk neki a lakáshitel támogatásnak

Elengedhetetlen a jogi környezet megismerése
 
 Sokan, sokfelől közelítenek a lakáshitel támogatás megvalósításához. Tanulmányozhatjuk a törvényeket, aztán kiderülhet, hogy problémánk lesz az átutalással. Bekérhetünk dokumentumokat a dolgozóktól, aztán lehet, hogy olyan munkatársainkra terheltünk plusz feladatot, akik nem is lesznek erre jogosultak. A hitelező vagy a juttatást indító pénzintézettel egyeztessünk először? – olvasható a munkajog.hu oldalán.

   Természetesen első lépésként elengedhetetlen a jogi környezet megismerése, hiszen az adómentesség feltételeit csak így tudjuk betartani. Viszont aki túl van már ezen, azt tapasztalja, hogy a személyi jövedelemadó törvény és a lakáscélú támogatásokhoz kapcsolódó NGM rendelet elég tág teret enged a megvalósításhoz, miközben szigorúan megadja az adómentességhez szükséges feltételeket és ezek dokumentációs igényét.


   Utalhatunk többféle célszámlára, figyelembe vehetünk korábbi okiratokat, melyeket széles időszakon belül kell összegyűjtenünk, de ha időre nem állnak ezek rendelkezésre, akkor bizony az adómentesség helyett a juttatás értékének 120 százaléka adózik majd jövedelemként.
 
   Ha van forrásunk a juttatás megvalósítására, akkor a törvényi környezet tanulmányozása után következő lépésként érdemes egy olyan hitelintézetet, bankot keresni, akin keresztül a munkáltató bonyolítja ezt a támogatást. Ez lehet a munkáltató bankja, de kereshetünk egészen más szolgáltatót is a feladathoz.
Alap esetben ez a partner megkapja az utaláshoz az adatokat, majd a támogatásról igazolást ad a munkáltató felé és adatot szolgáltat az adóhatóságnak.
 
   Természetesen első lépésként elengedhetetlen a jogi környezet megismerése, hiszen az adómentesség feltételeit csak így tudjuk betartani. Viszont aki túl van már ezen, azt tapasztalja, hogy a személyi jövedelemadó törvény és a lakáscélú támogatásokhoz kapcsolódó NGM rendelet elég tág teret enged a megvalósításhoz, miközben szigorúan megadja az adómentességhez szükséges feltételeket és ezek dokumentációs igényét.


   Utalhatunk többféle célszámlára, figyelembe vehetünk korábbi okiratokat, melyeket széles időszakon belül kell összegyűjtenünk, de ha időre nem állnak ezek rendelkezésre, akkor bizony az adómentesség helyett a juttatás értékének 120 százaléka adózik majd jövedelemként.
 
   Ha van forrásunk a juttatás megvalósítására, akkor a törvényi környezet tanulmányozása után következő lépésként érdemes egy olyan hitelintézetet, bankot keresni, akin keresztül a munkáltató bonyolítja ezt a támogatást. Ez lehet a munkáltató bankja, de kereshetünk egészen más szolgáltatót is a feladathoz.
Alap esetben ez a partner megkapja az utaláshoz az adatokat, majd a támogatásról igazolást ad a munkáltató felé és adatot szolgáltat az adóhatóságnak.
 
Forrás: munkajog.hu