Interneten érdemes állást keresni

Egyre nagyobb a szerepe a közösségi médiának

A munkáltatók már a toborzási tevékenység felét az interneten keresztül végzik, egyre nagyobb a szerepe a közösségi médiának. Az internetes álláskeresésben különösen fontos, hogy az embernek sok ismerőse legyen, a bulizós képeket viszont nem érdemes feltölteni, a HR-esek már rutinszerűen ellenőrzik a jelentkezők adatlapját – olvasható az Origon.

    Ma már a közösségi média az új álláspiac, és ez a jövőben egyre inkább így lesz, szerepe kulcsfontosságú a megfelelő álláslehetőségek felkutatásában és a toborzásban is. Az Adecco HR-szolgáltató cég felmérése szerint 2013-ban a toborzási tevékenység több mint fele (53 százalék) az interneten zajlott, ezen belül is elsősorban a közösségi médián keresztül. Várhatóan 2014-ben ez az arány 61 százalékra nő.
 
Tízből hét
 
  Tízből hét toborzó azt nyilatkozta, hogy használja a közösségi médiát a HR tevékenységek ellátásához, és tízből öt álláskereső szintén arról számolt be, hogy a közösségi médián keresztül is keres álláslehetőségeket. Az álláskeresők majdnem 30 százalékát már legalább egyszer kereste meg toborzó a közösségi médián keresztül, és 9 százalékuk állásajánlatot is kapott.
 
Kellenek a jó kapcsolatok
 
   További fontos megállapítás, hogy az online kapcsolatépítés fontos szerepet játszik mind a toborzási, mind az álláskeresési tevékenységekben. A gazdagabb online kapcsolati hálóval rendelkező álláskeresők jobb eredményeket érnek el a toborzókkal való kapcsolatfelvételek és az állásajánlatok számát tekintve is. A kiterjedt online kapcsolati hálóval rendelkezők eredményesebbek munkakeresésben a kiterjedt offline hálóval rendelkezőknél is.
 
A bulizós fénykép hátrány
 
   A toborzók a jelöltek személyiségét is igyekeznek feltérképezni. Körülbelül egyharmaduk ismerte be, hogy utasított már el jelöltet a profilján szereplő tartalom vagy képek miatt. Különös figyelmet szentelnek a posztolt megjegyzéseknek, főleg azoknak, amik az egyetemi vagy munkahelyi szabályokat esetleg sértő tevékenységekhez kapcsolódnak.
 
Nem csak vezetőket keresnek
 
  A várakozásokkal ellentétben a közösségi médián keresztüli álláskeresés már nem csak a magasan képzett és tapasztalt jelöltek kizárólagos előjoga; a kutatás kimutatta, hogy ma már a közösségi médián keresztül többségében nem vezető pozíciók betöltésére keresnek munkavállalókat.
 
17 ezer álláskereső
 
  Az Adecco felmérésében huszonnégy országból több mint 17 ezer álláskereső és több mint 1500 munkáltató osztotta meg véleményeit és élményeit a közösségi média használatáról munkaerő-toborzás vagy álláskeresés kapcsán. A Milánói Katolikus Egyetemmel együttműködésben elemzett adatok főleg a közösségi média szakmai célokra való felhasználását, az álláskeresők és az álláslehetőségek összepárosításának hatékonyságát vizsgálták.

Forrás: Origo