Két BKV-s szakszervezet örülne az új városgazdálkodási modellnek

Átláthatóbb, költséghatékonyabb működés

 
Miközben civilek a BKK-vezérigazgató menesztése ellen gyűjtenek aláírásokat, két BKV-s szakszervezet örülne az új városgazdálkodási modellnek, amely elvenné a BKK-tól a BKV feletti tulajdonosi, irányítási és utasítási jogokat – írja a vs.hu.

  A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) két legnagyobb taglétszámmal rendelkező szakszervezete, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) közös nyilatkozatban támogatja a Fővárosi Közgyűlés elé kerülő előterjesztést, amely a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) feladatainak és hatásköreinek átszervezéséről is szól. A két érdekképviselet szerint a ”meghatározott tevékenységmódosítás, feladat-, és hatáskör átsorolás a fővárosi közösségi közlekedés szervezését egyszerűsítené, gyorsítaná a döntési mechanizmust, egyértelművé tenné a felelősségi szinteket és átláthatóbbá, költséghatékonyabbá tenné a működést”. Azt is hozzáteszik, hogy a fővárosi közlekedési cég ezután egyenlő esélyekkel versenyezhetne a vetélytársakkal.

   Mint az a VS.hu is megírta, civil szervezetek (a Levegő Munkacsoport, a Magyar Kerékpárosklub vezetője és a Critical Mass Budapest szervezői) pedig éppen az átalakítás ellen és Vitézy maradása mellett kampányolnak. A szervezetek szerint ”épp most kezd kényelmesebbé, szerethetővé válni a budapesti közlekedés”, és Vitézy Dávid rendelkezik ma Magyarországon a legnagyobb tapasztalattal a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben.
 
   A Tarlós István főpolgármester és Kocsis Máté józsefvárosi polgármester és közgyűlési tag benyújtotta javaslat lényegében arról szól, hogy bár a közlekedésszervezés elvileg továbbra is a BKK feladata maradna, a BKV feletti tulajdonosi, irányítási és utasítási joga megszűnne. A BKK és a BKK Közút a Budapesti Városigazgatóság Holding alá tagozódna be, akárcsak a BKV.
 
Forrás: vs.hu