Gaskó nem lát kivetnivalót a szakszervezeti terepjárókban

A kocsikat uniós projektekből bérlik, terepmunkához használják

A Liga Szakszervezetek elnöke szerint a nagyértékű autók a kollektív szerződésekhez kapcsolódó tanácsadásokhoz kellenek, egyébként meg nem akar belekeveredni az Orbán–Simicska-háborúba – olvasható a HVG-ben.

   Tendenciózus írás jelent meg a mai Magyar Nemzetben, amely a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája ügyeivel foglalkozik. Nem titkoltan a Liga pénteki demonstrációjáraválaszul született cikk azt állítja, hogy az érdekképviseletnél havonta nettó 185 230 forintért bérelnek 28 új, hétszemélyes Nissan Qashqait. Ezek mellett még egy erősebb gépet, valamint egy tárgyalóbusszá is alakítható Nissant is bérelnek havi nettó 377 ezerért.
 
   A nagyértékű járműbérlést a cikk írója Gaskó István elnöknek a rendezvényen elmondott szavaival állítja szembe. Gaskó ott így fogalmazott: „képtelen helyzet, hogy ma Magyarországon a nettó minimálbér 20 ezer forinttal marad el a létminimumtól, és 1,5 millió munkavállaló keres minimálbért”.  Ennek mintegy ellenpontozásaként szolgál annak fölemlegetése, hogy a Nissanokért 5,6, illetve 3,2 milliót fizet a szakszervezet több mint tizenöt hónapon keresztül.
 
   Lapunk megkereste Gaskó Istvánt, hogy kommentálja a fenti hírt. A szakszervezeti vezető elmondta – amire a cikk is utalt –, hogy a kocsikat uniós projektekből bérlik, és „terepmunkához” használják. Konkrétumként a kollektív szerződésekhez nyújtott tanácsadást említette, és hozzátette, hogy mindez április óta tudott.
 
   Arra a kérdésre, hogy akkor miért most jelent meg a hír a Nemzetben, Gaskó „nem tudom”-mal  felelt, illetve annyit fűzött hozzá, hogy a közismerten jó kormányzati információkkal rendelkező újság utánanézhetett volna az ügy hátterének, hiszen közbeszerzés keretében bonyolították az eljárást. Ebből azonban nem akar olyan következtetést levonni, hogy a cikk a kormánynak szóló bírálat, különben sem akar „belekeveredni az Orbán–Simicska-háborúba".
 
   Azt a felvetésünket, hogy éppen ellenkezőleg: a kormány indíthat támadást ily módon a tüntető szakszervezet ellen, is cáfolta, mondván a Liga nem ellenfele, hanem partnere a kormánynak. „Nem akarjuk megbuktatni a kormányt, ez nem a mi feladatunk” – mondta Gaskó, azzal folytatva, hogy ezt korábban, a Gyurcsány-kormánnyal szemben sem akarták elérni.
 
   Közbevetettük, hogy azért föltűnően más volt a viszony akkor és most, hiszen Orbán Viktorral az általa vezetett vasutas szakszervezet megállapodott, és megállapodás bejelentésekor a miniszterelnök maga utalt „mozgalmi barátságukra” és személyes jó viszonyukra, megemlítve azt is, hogy például tegeződnek. „Ebben nincs változás” – mondta Gaskó István, aki megjegyzésünkre úgy válaszolt, hogy a kormánnyal kötött paktum a Gyurcsány-érában szervezett gördülő sztrájkok eredménye, csak Gyurcsány hiába ígérte meg, nem fizette ki a MÁV Cargo eladásából származó összeget, míg Orbán betartotta szavát. „Ez korrekt dolog tőle” – szögezte le. Ami pedig a mozgalmi barátságot illet, ezzel a kormányfő a ’89-es kerekasztal-tárgyalásokra utalt, amelyeken mindketten részt vettek.
 

Forrás: HVG