Franchise-osításon gondolkodik a Metro

Kiskapu a vasárnapi zárás kikerülésére

A vasárnapi boltzár nem jó senkinek a Metro-csoport vezérigazgatója szerint, de alkalmazkodnak a kialakult helyzethez. Olaf Koch a cégcsoport berlini stratégiai prezentációján újságírói kérdésekre válaszolva arról is beszélt, hogy Magyarország esetében is gondolkodnak a franchise rendszer bevezetésén, de az online vásárlás kialakítását egyelőre nem tervezik a Metrónál - írja az origo.hu.

  A Metro Cash & Carry megújuló nemzetközi franchise modellje a magyar piacra is adaptálható lesz, de a helyi bevezetés eldöntése már teljesen a magyar vezetés kezében lesz. Ugyanis a nemzetközi Metro belső működési modellje is változni fog júliustól, decentralizáltabb lesz, így minden ország a helyi igényekre szabva indíthat majd új programokat, vagy adaptálhat igényei szerint más országokban már sikeres modelleket.
 
  Magyarországon legutóbb a Spar kezdett bele franchise rendszer kialakításába – például töltőállomásokon is egyre több mini-Spar nyílik. A vasárnapi boltzárat a franchise rendszerben működő üzletek tudják a legkönnyebben megkerülni: például a hazai láncok közül ilyen, vagy részben ilyen rendszerben működik a CBA, a Coop és a Reál is. A boltokat működtető cégek tulajdonosai (és a családtagok) ugyanis vasárnap is beállhatnak dolgozni, amennyiben a bolt alapterülete nem haladja meg a 200 négyzetmétert.
 
  A nemrég bevezetett boltzárral kapcsolatban Olaf Koch azt mondta, hogy az senkinek sem jó, de alkalmazkodnak a kialakult helyzethez. Német cégről lévén szó, az alkalmazkodás nagy problémát feltehetően nem okoz, hiszen éppen Németországban az egyik legszigorúbb a nyitvatartási idő szabályozása.

  A Metro esetében egyelőre nem tervezik az online vásárlás kialakítását, sokkal inkább a kiszállításra, kézbesítésre kívánják helyezni a hangsúlyt, válaszolta az Origónak Olaf Koch. A versenytársak közül a Tesco például már bevezette ezt a szolgáltatást. A MediaMarkt online felületén működik már webshop, és a vezérigazgató elmondta, a műszaki cikkeket forgalmazó áruházuk esetében gondolkodnak további fejlesztéseken.
 
  A várható növekedés miatt a kelet-közép-európai térség az egyik legvonzóbb régió Európában, mondta a vezérigazgató, aki szerint a pénzügyi válság alaposan megtépázta Lengyelországot, Magyarországot és Romániát is. A visszaesés után azonban a gazdasági fejlődés, a növekedési adatok mind jobbak és jobbak, így nagyon örülünk, hogy ott vagyunk ebben a régióban, mondta Olaf Koch, hozzátéve, hogy nem tervezik elhagyni Magyarországot.
 
Forrás: Origo