A függetlenség vonzza a vállalkozni vágyó magyaokat

A hat hátrány

Szívesen vállalkoznának a magyarok, leginkább a függetlenség vonzza őket. Viszont a többség nincs tisztában a vállalkozói lét hátrányaival. Mutatunk hat dolgot, amit mindenkinek meg kell fontolnia, mielőtt vállalkozásba fog – írja a Piac&Profit.

  Egyre több magyar lenne vállalkozó: egy felmérés szerint a lakosság 42 százaléka adná vállalkozásra a fejét, elsősorban azért, hogy a saját maga főnöke lehessen, és így elérhesse a sokak által áhított függetlenséget. Habár a vállalkozói lét vonzónak tűnik, vannak olyan árnyoldalai is egy cég beindításának, amelyekről senki sem beszél szívesen. Mutatunk ezek közül hatot.
 
A vállalkozó nem magányos farkas
 
  Induló vállalkozásnál, legyen az akár egy trendi startup, nincs titkárnő, HR-es, bérszámfejtő, hiányzik a teljes adminisztráció. Egyedül azonban senki sem győzi a munkát, főleg úgy, hogy a magyar adószabályok olyan gyakran változnak, hogy azt még a nagy cégek pénzügyi osztályai és az adószakértők is csak nehezen tudják követni. Ezért bár a vállalkozást egyedül kell felépíteni, érdemes keresni egy jó könyvelőt.( Most az új Ptk. és a reklámadó dúlja fel az üzletmenetet.)
 
A jó munkaerő nem ugrik ki a kalapból
 
  Ha valaki vállalkozásba fog, akkor nyilván nincsenek gondjai a motivációval. (Ha vannak, akkor ott nagy a baj.) Azonban előbb-utóbb munkaerőt kell találnunk, és induló cégnél különösen fontos, hogy olyan embert válasszunk, aki nemcsak ért is ahhoz, amit csinál, de motivációjában is felveszi velünk a versenyt. (Arról nem is beszélve, hogy a rossz munkaerő bizony sokba kerül!)
 
Befektetőt nem olyan könnyű találni
 
  Habár az elmúlt években igazi tőkeforradalom zajlott Magyarországon, és különösen ebben az évben indulnak jó eséllyel befektetővadászatra a cégek, azért a pénz nem az utcán hever. Bizony nem keveset kell tennünk az asztalra ahhoz, hogy valaki érdemesnek tartson minket arra, hogy hozzánk tegye be a vagyonát.
 
Nem könnyű meggyőzni a fogyasztót, hogy vásároljon
 
  Bár az online világ jelentősen megkönnyítette a cégek dolgát abban, hogy megtalálják a fogyasztóikat, a marketing nem olyan könnyű, mint ahogy azt sokan hiszik. Ahhoz, hogy a céges weboldalunk, blogunk, ajánlataink tényleg vevőmágnesként működjenek mindennapos, kemény küzdelemre, munkára van szükség – amit az amúgy sem csekély mennyiségű feladataink mellett kell elvégeznünk.
 
A pénz beszél, főleg ha nincs
 
  Egy induló vállalkozásnál a legfontosabb dolog a jó cashflow. ez azt jelenti, hogy minden projektünk, minden eladásunk lehetőleg időre legyen kifizetve, nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy engedjük az ügyfeleinket hónapokon keresztül lógni a számlákkal, hiszen még nincs annyi tőkénk ahhoz, hogy ez ne fenyegesse a működésünket. Beállíthatunk automata emlékeztetőket a levelezésünkben, de végső esetben faktoringra is adhatjuk a fejünket. (Ám nem árt spórolnunk is ott, ahol lehet!)
 
A sikernek ára van
 
   A vállalkozóknál nincs nyolcórás munkaidő, nincs vakáció, az üzlet nem megy szabadságra. Ezért a sikernek nagy ára van: a személyes szabadidő, a magánélet drámai zsugorodása. Ez a probléma azonban megfelelő időgazdálkodással kezelhető – és ne feledkezzünk meg arról sem, hogy hiába vagyunk sikeresek az üzleti életben, ha ezt nincs kivel megosztanunk.
 
Forrás: Piac&Profit