Békés megye lesz a járatritkítás nagy vesztese

Mozdonyvezetők Szakszervezete:

Április 15-e után kevesebb vonat közlekedhet a megyében a menetrend-módosítás miatt. A Mozdonyvezetők Szakszervezete szerint megalapozatlan döntés született. Mezőhegyes és Újszeged közt például alig maradna járat.  Őrületes a káosz, megalapozatlan döntés született - közölte a Mozdonyvezetők Szakszervezetének véleményét Czerovszki Zoltán békéscsabai ügyvivő a beol.hu-val.

    Hozzátette: a megyeszékhelyi mozdonyvezetők 7-8 százalékának forog veszélyben az állása, de hasonló a helyzet a mellékvonalakon is. - Pénzbeli megtakarítást nem eredményez a lépés, mivel a szerelvényeket vissza kell hozni a Viharsarokba. A vonat megmarad, utas nélkül.

    A cégvezetés szerint az átképzés segíthet, hogy megtartsák állásukat a mozdonyvezetők, de Czerovszki Zoltán szerint ez csak szöveg: felesleges más típusú mozdonyra engedélyt szerezni, ha olyat úgysem vezethet olyat a környéken. Állásidőt rendelhet el a MÁV-Trakció vezérkara, illetve rövidített munkaidőt, arányosan csökkentett fizetéssel.

    A mozdonyvezetők megkapták már a következő hónapra a beosztásukat, de ezt még úgy állították össze, hogy nem szerepelt benne a vonatok számának ritkítása. Czerovszki Zoltán szerint ezért is kérdéses minden.

    Hangsúlyozta: Békéscsaba az egyetlen megyeszékhely, ahova kevesebb vonat fog járni a tervek szerint, ezért még nehezebbé válik a térség megközelítése.

    Mezőhegyesen egyelőre várnak a kilátásba helyezett demosntrációval.

    - Négy országgyűlési képviselőnek (Simonka Györgynek a mezőkovácsházi-, Dancsó Józsefnek az orosházi-, Mágor Józsefnének, a Makó- és Botka Lászlónak a szegedi kistérség képviselőjének) küldtük el levelünket, amelyben két állomásfőnökkel egyeztetett szakmai érveinket, észszerű javaslatainkat sorakoztatjuk fel a drasztikus járatritkításokkal szemben - mondta Kovácsné dr. Faltin Erzsébet, Mezőhegyes polgármestere.

    A levélben emlékeztetik a képviselőket: a járatritkításokban azok a vidéki mellékvonalak is szerepeltek, amelyeket a 2010-es kampányban a kormányzópárt meg kívánt védeni. Arra is kitértek: a tervezett intézkedés indokolatlanul sújtja, másodosztályú állampolgárokká minősíti az érintett területen élőket. A megoldást a mezőhegyesiek nem a megszűntetésben, hanem a fejlesztésben látják, vagyis Magyarország déli vasúti pályájának kiépítésében, ami fellendülést hozna a térségnek. A március 13-i levélre még egyik képviselőtől sem érkezett válasz.

   Simonka György, a mezőkovácsházi kistérség képviselője elmondta, a mezőhegyesiek által is felvetett kérdésekkel már megkereste az érintett területért felelős államtitkárt.
 
    Tájékoztatást kértem megszüntetendő vonalak kihasználtságáról, valamint arról, hogy az érintett vonalakat autóbuszjáratokkal pótolják-e. Azokat a járatokat, amin csupán egy-két ember ül, az ország nem tudja fenntartani. Ám a kihasznált vonalak megmaradásáért harcolni kell - mondta Simonka György.
 
    Dancsó József, az orosházi kistérség képviselője hangsúlyozta, frakción belül is folynak az egyeztetések a kérdésről.

    - Tájékoztatást kértem az utasszámokról. A legköltséghatékonyabb megoldásra kell törekedni úgy, hogy a tömegközlekedés biztosított maradjon vasúton vagy közúton. Meg kell találnunk a lehetőségek és a vágyak között az optimális egyensúlyt.
 
 
Forrás: beol.hu