Messziről csak integetnének a munkának a magyarok
Nincsenek meg a technikai feltételei a távolból végzett munkának?
Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2015. július 19. vasárnap, 14:20
Közzétéve: 2015. július 19. vasárnap, 14:20
Nem haladnak a korral a kisebb magyar cégek, a dolgozók nyolcvan százaléka mondta azt, hogy a munkahelyén jobban el tudja végezni a munkáját, s a távolból végzett munkának nincsenek meg a technikai feltételei – tudta meg a Népszabadság.
– Harmaduk saját okostelefonját használja erre, csak 16 százalékuk kap céges telefont – árnyalja a képet Vass Gábor, a Microsoft Magyarország vállalati és partnerkapcsolati igazgatója.
Tízből hárman továbbítanak fájlokat haza vagy a mobiljukra, hogy hozzáférhessenek az információkhoz, de csak ketten használnak felhőszolgáltatást. A szakember szerint amikor a cégek áttérnek egy új megoldásra, nem a technológia, hanem a hatékonyabb működés mellett teszik le a voksukat.
Ahogy a Vígszínházban is, ahol már chaten kommunikálnak a jegyeladók. A színház néhány hónapja állt át új informatikai megoldásokra, a felhőalapú Microsoft Exchange Online szolgáltatásait a szerteágazó színházi munka hatékony megszervezéséhez és a levelezés üzemeltetéséhez. A dolgozók nagy része nem színész, s ahhoz, hogy olajozottan működhessen, szükséges a hatékony kommunikáció és munkaszervezés.
Ma már a felhőalapú naptárat használják értekezletek szervezésére, a feladatok ütemezésére. A próbatáblákat e-mailen küldik el a színészeknek, akik ezeket okostelefonjaikon is bárhol megnézhetik. A chatelés is a munka része lett: a jegypénztárakban dolgozó hölgyek a Skype üzleti verziójával a pénztárak közti kommunikációban kiváltják a drágább és körülményesebb telefonálást.
A kisebb cégek dolgozói a kollégáiknak gyorsabban válaszolnak, mint az ügyfeleiknek: harmaduk válaszol egy órán belül a kollégáknak, de hat órát is igénybe vesz, mire az ügyfél választ kap – állítja az Ipsos Mori és a Microsoft kutatása. A dolgozók harmada szerint ha a cégük befektetne új informatikai megoldásokba, javulna az ügyfélkiszolgálás.
Egyre több kis cég vesz igénybe olyan szolgáltatásokat, melyek az üzlet hatékonyságát növelik. Vass szerint három év múlva a kkv-k fele vesz majd igénybe fizetős felhőszolgáltatásokat, melyekben nemcsak a hozzáférést, hanem adatbiztonsági garanciákat is kapnak a cégek. Ez fontos, mert a Boston Consulting szerint a cégeket a biztonsági kétségek tartják távol ezektől.
A Gartner előrejelzése szerint 2017-re a munkaadók fele elvárja majd a munkavállalóitól, hogy a saját eszközeiket használják a munkavégzés céljára is. Ezért is égető kérdés a biztonság. Volt, akitől egy tárgyalás alatt lopták el az ügyféladatait. Az is megesett, hogy a cégvezető félrelépését követően a feleség rokona egyszerűen blokkolta a munkatársak hozzáférését az ingyenes szolgáltatásokhoz, napokra megfektetve a vállalkozás napi ügymenetét. A dolgozónként havi néhány ezer forintért árult szolgáltatások olyan lehetőségeket biztosítanak, mint a mailek nyomon követése, az adatok titkosítása és egyéb, biztonsági jellegű szolgáltatás.
Forrás: Népszabadság