Startlaphoz Csatlakozz!

A szakszervezet nem támogat semmilyen kiszervezést

Összeboruló Volánok, munkájukért aggódó dolgozók

Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2014. június 25. szerda, 11:03

 Folytatódik a közösségi közlekedés megkezdett átalakítása, az év végére lezárul a Volánok regionális összeolvadása. A szakszervezet kíváncsian várja a fejleményeket, ám előre üzenik: nem támogatnak semmilyen kiszervezést, s a bérek esetleges csökkenésére tett leghalványabb kísérletet sem tartják elfogadhatónak – olvasható a sonline.hu oldalán.

  Seszták Miklósnemzeti fejlesztési miniszter a távirati irodának azt nyilatkozta: folytatódik a közösségi közlekedés megkezdett átalakítása, az újjászervezés célja a gazdaságosabb működés, az állami források hatékonyabb felhasználása, a közösségi közlekedés személyszállításon belül 22-25 százalékos részarányának megőrzése, ami kedvezőnek számít az uniós 12-15 százalékkal szemben. Az év végéig befejeződik a Volán társaságok régiós szintű összeolvadása, amely a hatékonyabb működést és a színvonalasabb utaskiszolgálást eredményez.

  – A 24 állami tulajdonban lévő Volán társaságot hét regionális társaságba szervezik – emlékeztetett Seszták Miklós. A tavaly megkezdett átalakítás célja, hogy a társaságok hatékonysága a már ma is észlelhető javulást folytatva növekedjen. 2015. januártól évente 4-5 milliárd forint megtakarítás érhető el a korábbiakhoz képest, a többlet a szolgáltatások színvonalának emelésére fordítható.

   – A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től június végén vagy július elején várjuk az újabb tájékoztatást – reagált megkeresésünkre Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke. Hozzátette: negyedévente rendszeresen tartanak megbeszélést, ahol az ágazatot érintő főbb változásokat, kiemelt terveket ismertetik.

A régiós összeolvadás jelentős újdonságot hozhat, ám Dobi István szerint több dolog nem változhat. A dolgozók érdekeiért továbbra is következetesen kiállnak.
– Az eddig elért vívmányok nem csökkenhetnek – szögezte le az érdekvédelmi szervezet vezetője. – A változás után nem lehetnek alacsonyabbak a bérek, s nem csökkenhet a jövedelmi színvonal. Fontosnak tartjuk, hogy azokon a munkahelyen, ahol jelenleg kollektív szerződés van érvényben, ez továbbra is megmaradjon.

Dobi Istvánnyomatékosan felhívta arra a figyelmet, hogy a személyforgalmat ne adják alvállalkozásba, illetve a szakszervezet nem támogatja az egyéb feladatok kiszervezését. Aláhúzta: egy esetleges ilyen lépéssel könnyen csökkenhetne az élő munkaerőre fordított költség, azaz a dolgozók rosszul járhatnának. Korábbi ügyekre hivatkozva rámutatott: bizonyos esetekben negatív tapasztalatokat szereztek az alvállalkozásba vonással kapcsolatban. A szakszervezeti vezető az átalakítás ütemezésével kapcsolatban pillanatnyilag arra számít: feltehetően szeptembertől felgyorsulnak az események, s hamarosan napirendre kerülhet az új kollektív szerződések tárgyalása is.

   Az idén január 29-től a Kapos Volán Zrt. egyszemélyes részvénytársasággá alakult át, egyedüli részvényese a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. A társaság tájékoztatójából egyebek mellett kiderült: az MNV Zrt. alapítói határozatában, mint a közlekedési központ zrt. 100 százalékos tulajdonosa elrendelte a Kapos Volán, a Gemenc Volán és a Pannon Volánnak a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-be beolvadással történő egyesülését. Az egyesülést követően a Kapos, a Gemenc és a Pannon Volán megszűnik, mint önálló jogi személy, azok általános jogutódja a Dél-Dunántúli Közlekedési Központ lesz. Így a beolvadási folyamat a Dél-dunántúli régióban elkezdődött, melynek végső határideje 2014. december 31.

  A Kapos Volánnál a múlt év végén 238 autóbusz volt, a Gemencnél 243, míg a Pannonnál 317 darabot üzemeltettek, tudtuk meg. A somogyi közlekedési vállalatnál 586 dolgozót tartottak nyilván akkor, Tolnában 585 főt, Baranyában pedig 763 személyt.

   – Az átalakulás célja a költséghatékonyság növelése, a versenyképes működés feltételeinek kialakítása – közölte Horváth Károly, a vállalat titkárságvezetője. –  Nem cél az autóbuszjáratok számának csökkenése, de az egységes forgalomszervezésből adódóan bizonyos változások elképzelhetőek.

  Adódik a kérdés: milyen érzékelhető előnyöket hozhat az átszervezés az utasoknak? Hatékony gazdálkodás, jobban megszervezett útvonalak, menetrendek, csatlakozások – hangzanak az ígéretek. S arról is szó van, hogy a következő években országosan mintegy 1000 új busz forgalomba állítása válik szükségessé.
Harsányi László, a Kapos Volán nyugalmazott vezérigazgató-helyettese szerint a régiós átalakítás közvetlen következménye a takarékosabb gazdálkodás lesz. Nyilvánvaló, hogy az adminisztratív és a felsőbb irányítói területen kevesebben dolgoznak majd, a fejlesztést firtató kérdésünkre megpendítette: a várható megtakarításokból vélhetően erre is telik majd. Új buszok vásárlására feltétlenül szükség van, hiszen alapvetően így csökkenthető a járműflotta átlagéletkora.
 
   – Szerintem a közúti és a vasúti közlekedés hatékony üzemeltetése csak úgy képzelhető el, ha a korábbinál körültekintőbben szervezik meg a vállalatok felépítését, s jobban összehangolják a napi munkát, menetrendet – hangsúlyozta Németh József, a Németh Travel Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója. – Gyakran előnyös lehet, ha a buszok a vasútra szállítják az utasokat, így sok helyen gazdaságosabban oldható meg a tömegközlekedés. A járműflotta összetétele, átalakítása is időszerű lehet. Szép számmal lehetnek olyan kistelepülések, ahová elég egy 20-30 személy befogadására alkalmas járművet indítani, melynek fogyasztása lényegesen kedvezőbb, mintha egy nagyobb buszt küldenek ki, mely száz kilométerenként 20-30 liter gázolajat fogyaszt.
 
Forrás: sonline.hu
 
 

Kedvencek közé   |    Add a Startlaphoz   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató
2012 Szakszervezetek.hu - Összeboruló Volánok, munkájukért aggódó dolgozók.
Powered by Joomla 1.7 Templates
Mobil nézet | Normál nézet
számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában adatmentés, adat visszaállítás, adathelyreállítás, letörölt, formázott, particionált, pen drive, bit byte bájt kilobájt kilobyte megabájt megabyte gigabájt gigabyte terabájt terabyte terrabájt terrabyte lemez lemezek backup copy bad sector