Startlaphoz Csatlakozz!

Nyílt levelet írt a szakszervezet

VDSZSZ: mindig legyen két ember a vezetőálláson

Írta: Szakszervezetek.hu
Közzétéve: 2015. április 15. szerda, 07:43

Józan ítélőképességét elvesztő, tömegszerencsétlenséget okozó mozdonyvezetőkkel riogat a szakszervezet a Germanwings-katasztrófa kapcsán - írja az iho.hu.

   A VDSZSZ honlapján olvasható Bárány Balázs Péter, a szakszervezet alelnökének Győri Gyulának, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökéhez címzett levele.
 
   A levélben a VDSZSZ alelnöke egy, a Germanwings-katasztrófához hasonló tömegkatasztrófát vízionál, hiszen ha egy másodpilóta képes volt nekivezetni egy repülőt a hegynek, akkor egy józan ítélőképességét elvesztő mozdonyvezető is... kikapcsolhatja a vonatbefolyásoló, éberségi berendezéseket, vagy ahol nincs kiépítve a jelfeladás, figyelmen kívül hagyhatja a jelzőket.
 
   Persze nem kell direkt rosszat akarni – ezt már mi tesszük hozzá – gondoljunk csak Monorierdőre, ahol 2008-ban négyen is meghaltak egy ráfutásos tragédiában. Akkor a vezéren kívül még két vasutas volt a vezetőálláson, ez sem volt elég a baleset elkerüléséhez.
 
  Bárányi Balázs Péter az alábbi megoldást javasolná, idézzük egészben: „Ezért megfontolásra javasoljuk – mégha első olvasásra eretnekségnek tűnik is – a közlekedési hatóságnak, hogy a motorvonatok, mozdonyok közlekedése, vonattovábbítása során a vezetőálláson második munkavállaló jelenlétét írja elő. A második munkavállalónak nem feltétlenül szükséges mozdonyvezetői képesítéssel rendelkeznie, viszont kioktatottsága révén fel kell tudni ismernie a mozdonyvezető utasításellenes, jelzési parancsokat figyelmen kívül hagyó magatartását, továbbá a vonat megállításában jártasnak kell lennie.”
 
  Megkérdeztük Kiss Lászlót, a Mozdonyvezetők Szakszervezete elnökét. Megtudtuk, hogy ilyen jellegű szándékos balesetre Magyarországon még nem volt példa. A MOSZ nem ért egyet azzal, hogy minden esetben kell a két szempár a vezetőállásra, csak ha a körülmények (így műszaki hiba, jelfeladás hiánya) ezt indokolják. Kiss László külön kiemelte a jelfeladás nélküli pályákon most érvényben levő szabályozást, amin nemrég ráadásul lazítottak is, hiszen 80 helyett már 100 kilométeres óránkénti sebességgel is szabad most az ilyen vonalakon haladni. Az ilyen vonalakon a MOSZ régóta lobbizik a két vasutas jelenlétéért, de nem a Germanwings-jellegű problémák, hanem alapvető biztonsági kérdések miatt.
 
  Önök mit gondolnak? Hallottak már olyan esetről, amikor a mozdonyvezető szándékosan okozott balesetet? Esetleg a VDSZSZ-nek a munkahelyteremtés járhat a fejében? Milyen kioktatottsággal kellene rendelkeznie a második munkavállalónak, hogy jelenléte értékes legyen? Tudjon mozdonyt vezetni, esetleg elég csak a forgalmi vizsga? Legyen gyakorlott az elsősegélynyújtásban?

Forrás: IHO

Kedvencek közé   |    Add a Startlaphoz   |    Legyen ez a kezdőlapom   |    Impresszum   |    Jogfenntartó nyilatkozat   |    Adatvédelmi tájékoztató
2012 Szakszervezetek.hu - VDSZSZ: mindig legyen két ember a vezetőálláson.
Powered by Joomla 1.7 Templates
Mobil nézet | Normál nézet
számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában számítógép szerviz, számítógép javítás, pc javítás otthonában, pc szerviz otthonában,  pc szerelés otthonában, számítógép javítás otthonában, számítógép szerviz otthonában, számítógép szerelés otthonában, laptop javítás, laptop szerviz, laptop szerelés otthonában adatmentés, adat visszaállítás, adathelyreállítás, letörölt, formázott, particionált, pen drive, bit byte bájt kilobájt kilobyte megabájt megabyte gigabájt gigabyte terabájt terabyte terrabájt terrabyte lemez lemezek backup copy bad sector